Greensomessa pelaaja jatkaa oman lyhyeksi jääneen putin reikään

Pelaaja jättää greensomessa putin lyhyeksi ja menee epähuomiossa jatkamaan sen reikään, vaikka lyöntivuoro onkin joukkueen toisella pelaajalla. Mitä seuraa?

Säännön 29-3 mukaan joukkueen väärässä järjestyksessä lyödyt lyönnit hylätään ja joukkue saa 2 lyönnin rangaistuksen. Peliä jatketaan mahdollisimman läheltä sitä paikkaa, josta joukkue ensimmäisen kerran pelasi väärässä järjestyksessä. Mikäli joukkue lyö seuraavalta tiiltä (tai jos kyseessä on viimeinen reikä, poistuu viheriöltä) ilman, että korjaa virheensä, joukkue suljetaan pelistä.

Timo Huvinen/7.8.2008