Huti greensomessa, kuka lyö seuraavaksi?

Jos greensomessa joukkueen pelaaja A lyön hudin, kumpi lyö seuraavan lyönnin, A vai B? Muuttuuko tilanne, jos huti oli tahallinen?

Lyönnin määritelmässä sanotaan: ” Lyönniksi katsotaan mailan liike eteenpäin, kun lyöjän aikomuksena on ollut osua palloon tai liikuttaa sitä”. Siis vahingossa lyöty huti on lyönti eli ensimmäisessä tapauksessa B lyö. Mutta jälkimmäinen tapaus ei täytä lyönnin määritelmää, joten A lyö ja tahallista hutia ei lasketa lyönniksi.

Timo Huvinen/7.8.2008