Koska pallo on droppaamisen jälkeen pelissä

Jos joudun droppaamaan pallon, missä vaiheessa siitä tulee pelissä oleva pallo?

Entä jos huomaan droppaamisen jälkeen, että olen dropannut väärin (esim. olen todennut pallon olevan pelaamattomassa paikassa ja se ei ollutkaan omani), voinko uusia dropin vai tuleeko sakkoja?

Pallo on taas pelissä, kun se on pudotettu, sääntö 20-4.

Jos pallo on väärin korvattu tai pudotettu väärään paikkaan tai muutoin sääntöjen vastaisesti, eikä sitä ole vielä pelattu, pallon saa rangaistuksetta nostaa. Tämän jälkeen pelaajan on toimittava sääntöjen mukaisesti.

Timo Huvinen/7.8.2008