Osuma palloon harjoitussvingissä

Kuinka menetellään selkeästi harjoitussvingissä palloon osuttaessa ja pallo liikkuu useamman metrin?

Mikäli pelaaja liikuttaa pelissä olevaa palloansa vahingossa – tässä tapauksessa harjoitussvingissä – pallo asetetaan takaisin alkuperäiselle paikalleen ja pelaaja saa yhden lyönnin rangaistuksen.

Harjoitussvingissä tapahtunutta pallon liikuttamista ei voida lukea lyönniksi, koska pelaajalla ei ollut aikomusta osua palloon.

Menettelyyn ei vaikuta, paljonko pallo on liikkunut.

Timo Huvinen/6.8.2006