Pallo liikkuu greenillä tuulen voimasta, kun pelaaja on tähtäämässä palloa

Pallo merkitään greenillä, puhdistetaan ja asetetaan paikalleen. Kun pelaaja on asettunut lyöntiasentoon ja on laittanut mailan lavan maahan, pallo liikkuu tuulen voimasta. Tuleeko rangaistuslyönti säännön 18-2 ”Pysähtyneen pallon liikkuminen, Pelaajan vaikutuksesta” perusteella, vaikka putterin lapa oli useamman sentin pallosta irti?

Mikäli tiedetään tai on käytännössä varmaa. että pelaaja ei liikkumista aiheuttanut, pelaajaa ei rangaista ja peliä jatketaan siitä mihin pallo on pysähtynyt. Toisaalta jos pallon liikkuminen on tapahtunut pelaajan toimesta vahingossa viheriöllä, LG:ssa olevan paikallissäännön mukaisesti rangaistusta ei seuraa tällöinkään ja pallo siirretään takaisin paikalleen.

Timo Huvinen/päivitetty 3.7.2018

Jaa tämä sivu...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin