Pallo osuu dropatessa pelaajan välineisiin

Pelaaja on vapautumassa esim. korjauksenalaisesta maasta ja on unohtanut mittauksen yhteydessä käyttämänsä mailan maahan ja pallo osuu dropatessa siihen. Miten menetellään ja tuleeko rangaistuksia?

Säännön 20-2 mukaan ”jos pallo koskettaa pelaajaa tai varusteita ennen maahan osumistaan tai sen jälkeen, pallo on pudotettava uudestaan ilman rangaistusta. Uudelleenpudotus toistetaan tällaisessa tapauksessa niin usein kuin se on tarpeen”.

Pelaaja ei saa kuitenkaan tarkoituksellisesti asettaa esim. bägiä tai mailoja ”suojaksi”, jos on vaara, että pallo menisi dropin jälkeen huonoon paikkaa, eikä pysäyttää vierivää palloa (sääntö 1-2).

Timo Huvinen/24.7.2007

Jaa tämä sivu...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin