Pallon pyörittäminen siirtosäännön käyttämisen jälkeen

Pelaaja siirtää forella palloa siirtosäännön mukaisesti. Kun pallo on paikallaan ja merkki otettu pois, pelaaja pyörittää palloa toiseen asentoon, mutta pallo ei muuten liiku. Onko tämä oikein?

Kun siirtosäännön käyttämisen jälkeen pallo pysyy paikallaan, on pallo pelissä. Pelaaja liikuttaa tässä tapauksessa pelissä olevaa pallo, josta hän saa yhden rangaistuslyönnin säännön 18-2 mukaisesti. Mutta kun hän ei palauta sitä alkuperäiseen asentoon (eli korjaa virhettään), hän saa 2 lyönnin rangaistuksen 1 lyönnin sijasta. Pieni virhe sinänsä eikä hyödytä pelaajaa, mutta säännöissä ei rajata liikuttamisen määrää vaan rangaistus on yhtenäinen kaikille tapauksille

Timo Huvinen 13.6.2013 

Jaa tämä sivu...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin